1 tema. „Scratch“ programavimo kalba.

Kas yra „Scrach“?

„Scratch“ yra programavimo kalba, suteikianti galimybes kurti interaktyvias istorijas, žaidimus ir animacijas bei dalintis kūriniais su kitais Scratch bendruomenės nariais, publikuojant juos internete.

Dirbti Scratch aplinkoje galima prisijungus prie interneto adresu:

https://scratch.mit.edu/projects/editor

Scratch projektai yra kuriami naudojant objektus, vadinamus animaciniais veikėjais. Kiekvienas animacinis veikėjas gali keisti savo kaukę. Kaukes galima pasirinkti iš paveikslėlių bibliotekos, esančios kompiuteryje, interneto, arba nupiešti panaudojant pieštuvę.

Kiekvienas veikėjas gali kažką nuveikti – kalbėti, judėti, groti, bendrauti su kitais veikėjais. Veikėjo atliekami veiksmai sukuriami dėliojant blokus į krūvas, vadinamas scenarijais.

Pradėjus darbą Scratch aplinkoje, atveriamas projektas, kuriame yra vienintelis veikėjas – katinas.

1. Užduotis (pavyzdys): Pirma vardo raidė.

Žingsniai užduoties atlikimui. Žiūrėti vaizdo medžiagą kaip tai padaryti.

  1. Atidarome tinklalapį: https://scratch.mit.edu/projects/editor ;
  2. Nustatome veikėjo dydį du kartus mažesnį (įvedame 50 taškų);
  3. Pridedame
  4. išsiplėtimo papildinį „Pieštukas“ plėtinį;
  5. įkeliame 3 įvykių blokelius („kai spusteli“);
  6. Įkeliame blokelį „pieštukas pieš“;
  7. Įkeliame blokelį „Eik 10 taškų“;
  8. Įkeliame pasukimo blokelius (sukame 90 laipsnių).

Naudodamiesi sukurta programa užrašome (nupiešiame) savo vardo pirmą raidę. Žiūrėti vaizdo medžiagą kaip tai padaryti.

Raidę išsaugome kompiuteryje ir įkeliame į „Google“ apklausos formą.

Įkelkite atliktą darbą:

Darbą įkelsite užpildę google formą: https://forms.gle/ZBueMkWch9iWuE2E6