Elektroninis paštas, jo etiketas.

Elektroninis paštas leidžia išsiųsti pranešimą kitam vartotojui esančiam bet kurioje Žemės rutulio vietoje. Ši pranešimą pastarasis gaus tuoj pat po išsiuntimo. Kad veiktų elektroninis paštas, reikia, kad abiejų vartotojų (siuntėjo ir gavėjo) kompiuteriai būtų prijungti prie interneto. Siunčiant elektronines žinutes, prie jų galima prijungti įvairius failus (teksto, garso, vaizdo).

Elektroninio pašto privalumai

  • Sparta – laiškas pasiekia bet kurį pasaulio kampelį praktiškai tuoj pat po išsiuntimo.
  • Pigumas – paslauga lyginant ją su įprastinio pašto analogiška paslauga yra labai pigi. Ypatingai tai pastebima, jei elektroniniai laiškai siunčiami į kitas šalis.
  • Patikimumas – paslauga, kaip ir visas internetas yra pakankamai patikima.
  • Mobilumas – turėdami elektroninio pašto adresą, juo galite naudotis iš bet kurio prijungto prie interneto asmeninio kompiuterio.
  • Lankstumas – Elektroniniu paštu galima naudotis 24 valandas per parą ir 7 dienas per savaitę be jokių apribojimų.
  • Papildoma informacija – Dauguma elektroninio pašto programų teikia papildomas paslaugas: informuoja siuntėją, ar jo laiškas pasiekė gavėją, ir net praneša, kad jis jau perskaitytas.

Šiuolaikinės informacinės visuomenės piliečiams jau neišvengiamai tenka rašyti ir skaityti elektroninius laiškus. Užsienyje išleista daugybė elektroninio pašto etiketo, gero laiškų stiliaus knygų, kuriose aiškinama, kaip rašyti įvairių profesinių ar visuomeninių sričių laiškus, kokia turi būti jų forma. Gaila, kad Lietuvoje kol kas šia tema pernelyg mažai domimasi. Tačiau retkarčiais viename ar kitame žurnale išspausdinamos elektroninių laiškų rašymo taisyklės. Išsamiau apie elektroninio pašto etiketą kalbėsime kitame skyriuje. Čia nurodysime tik pačias būtiniausias taisykles.

Elektroninio pašto etiketas. Patarimai rašantiems elektroninius laiškus.

1. Temos eilutėje trumpai apibūdinkite, apie ką rašote laiške. Įsidėmėkite, kad tai praverčia, kai susikaupia daug laiškų ir tenka kurio nors ieškoti.

2. Etiketo taisyklės reikalauja, kad kreipdamiesi į asmenį, visada pasisveikintumėte, o laiško pabaigoje – atsisveikintumėte. Žinoma, jei per dieną keičiatės keletą kartų dalykinėmis žinutėmis, tai galima sveikintis ir atsisveikinti trumpiau, ne taip oficialiai.

3. Laišką rašykite trumpomis (5–7 eilučių) pastraipomis, kurias vieną nuo kitos geriausia atskirti tuščia eilute.

4. Parašę laišką patikrinkite rašybą. Nemaloniai nuteikia daugybė praleistų ar sukeistų raidžių.

5. Juokaukite apdairiai. Supraskite, kad iš teksto sunku suvokti rašančiojo nuotaiką ir ketinimus. Jei labai norite, pasinaudokite nuotaiką nusakančiais sutartiniais ženkliukais.

Kam reikalingas el. paštas?

Darbas su elektroniniu paštu.



Užduotis Nr. 1. Jei neturi e. pašto dėžutės susikurti ją.

Užduotis Nr. 2. Peržiūrėję pateiktą medžiagą atsakykite į pateiktus klausimus sąsiuvinyje.

  1. Kas yra el. paštas?
  2. Kokie yra el. pašto privalumai?
  3. Kokie yra el. pašto etiketo patarimai?
  4. Kam reikalingas el. paštas?
  5. Kam reikalingi el. pašto juodraščiai?
  6. Kokie laiškai keliauja į šlamštą (spam)?
  7. Ką daryti su nepageidaujamais laiškais?
  8. Ar galime siųsti el. laišką sau?
  9. Ką reikia žinoti rašant el. laiško temą?
  10. Ar reikalinga el. pašto dėžutė jei nerašote el. laiškų?